Dominium Cienia

czyli Światy Alternatywne


#1 2010-01-11 13:13:56

Cień

Administrator

Zarejestrowany: 2010-01-11
Punktów :   

Dominium Cienia w pytaniach i odpowiedziach

Dominium Cienia w pytaniach i odpowiedziach:

Co to znaczy:

Dominium Cienia – to nazwa partii rządzącej. Dominium skupia pod swoim panowaniem znakomitą większość zamieszkałych światów. Technologia rzeczonej partii jest wiodąca pod względem rozwoju w całej galaktyce. Wszyscy muszą liczyć się z Dominium.
Dominium Cienia jest jednocześnie ustrojem, który możemy porównać do nazizmu lub komunizmu. Władzę absolutną sprawuje jednostka – Cień. Nikt nie zna jego twarzy i przeszłości. Nie wiadomo o nim nic prócz tego, ze jest geniuszem, no i tego, że rządzi galaktyką.
Cienia krytykujesz na własne ryzyko. Zupełnie jak w Rosji za Stalina – jakiekolwiek słyszane w szerszym gronie negatywne wypowiedzi na temat władzy kończą się bardzo źle.
Dominium Cienia jest także synonimem nazwy galaktyki w której toczy się gra. Jej prawdziwa nazwa to Baraduza

Duukan – główna planeta na której toczy się gra, oraz stolica Dominium (galaktyki). Jej pierwotna nazwa to córa Koto-vis 4 (córka gwiazdy układu Koto-vis - , 4 pozycja od gwiazdy). Nazwa „Duukan” w mowie shelaalei oznacza „przeklęta”, jednak przyjęła się, gdyż słowo to, jak i jego znaczenie spodobało się Cieniowi. oficjalnie jednak „Duukan” oznacza – perła w koronie, a  ktokolwiek to podważy, dostanie kulkę między oczka. Duukan wkupił się w łaski władcy swoim centralnym położeniem w Galaktyce, bliskim usytuowaniem szlaków nadprzestrzennych i innych planet, które z powodów klimatu nie nadawały się na stolice, ale są idealne do eksploatowania na jej rzecz. Duukan to stolica Dominium Cienia oraz miejsce pobytu Władcy. Jednak nikt dokładnie nie wie, gdzie i chyba tylko dlatego pozwala się na Duukan żyć innym istotom.
Planeta ma klimat  umiarkowany, w jej krajobrazie przeważają równiny, niziny i jeziora. Posiada jeden śródlądowy ocean. Jej średnica do 22 000 km. Z dala od miast, w pobliżu biegunów planety (które są jedynie trochę chłodniejsze, planeta ma prostą oś, klimat na niej jest wyrównany) porastają nieprzebyte iglaste dżungle.
Główne miasta: Ena Xu City (stolica) ,

Venui – planeta w tym samym układzie, co Duukan. Jest to tropikalna, dzika planeta, nie spełniająca wszystkich kryteriów do zamieszkania, jednak z  racji zbyt wielkiego ścisku w stolicy, podjęto czynności jej zasiedlania. Prawdopodobnie potem zostaną tam przesiedlone istoty przez rząd uważane za „niewydolne, niewygodne, niedostosowane”, czyli Venui stanie się czymś w rodzaju otwartej kolonii karnej


Ena Xu – główne miasto planety Duukan, stolica planety i całego Dominium, jednak mimo tego nie jest olbrzymim molochem. Miasto wielkości znanego nam z życia realnego Nowego Jorku, jest siedliskiem głownie istoto zamożnych, zwolenników Cienia z różnych planet, oraz istot bardzo obrotnych, zdeterminowanych, żyjących fałszem i na granicy ubóstwa.
Podziemia (w znaczeniu przenośnym rzecz jasna) Ena Xu należą do Syndykatu – prężnej mafii, której istnienia zaprzeczają skrępowane propagandą media, jednak wszyscy i tak wiedzą, ze ona istnieje. Syndykat nie miesza się do władzy, jednak jest ważnym organem w organizmie stolicy (jak i całego Duukanu). Zajmuje się głownie handlem bronią, narkotykami, które to towary po cichu dostarczają bogatym mieszkańcom i przyjaciołom Cienia a także (przez podstawione osoby) samemu Cieniowi. Syndykat, o ile wiesz, gdzie szukać, chętnie sprzątnie dla Ciebie kogoś, kto ci przeszkadza, nawet z wysokich kręgów, jednak nie jest to usługa dla byle zjadacza chleba.
Do Syndykatu bardzo trudno się dostać. Wnikliwie badają nie tylko rekrutów, ale i środowisko w którym działają. Wszystkie podejrzane bary, ciemne ulice i inne niemiłe miejsca „należą” do Syndykatu.
Symbol mafii to kryształ w  kształcie rombu. Po ów symbolu można poznać członków mafii.
[Uwaga niefabularna: tylko bardzo dobre i wyśmienite karty postaci mają szanse dostania się do Syndykatu!]

Waluta i ceny: obwiązującą walutą są kredyty. 1 kredyt = 100 decykrewdytów. Oznaczamy je symbolem Cr i Ccr. Ceny starajmy się porównywać do znanych nam z życia. Na przykład: piwo będzie kosztowało od 2 do 5 Cr, chleb 1 Cr i 50 Ccr, samochód osobowy od 30000 do 80000 Cr w zależności od marki. Przedmioty nieistniejące w naszym świecie, takie jak aerowozu (samochody powietrzne), wielkie niszczyciele, bilet na prom kosmiczny, wycieczka na inną planetę, proteza kończyny należy szacować „na oko”, wiadomo, ze wszystko ma swoją klasę i markę, od której zależy cena.

Transport – wchodząca do gry postać, jeśli pochodzi ze zbioru ras podstawowych może mieć samochód (na kołach) lub mały osobowy aerowóz (samochód powietrzny). Postaci które nie urodziły się na Duukan/nie mają bogatych krewnych/tak fantastycznie napisanej karty ze to zaakceptuje – nie stać na samochód na wejście. Ale można go zdobyć/kupić w czasie gry. W Domunim nie można ot tak sobie podróżować prywatnym statkiem miedzy planetami, raz, ze jest kontrola celna, dwa – to bardzo drogi interes. Wyprawy poza planety odgrywa się w zamkniętych sesjach. Wcześniej postać musi załatwić sobie transport - legalnie – kupić bilet na prom kosmiczny lub mniej legalnie – dogadać się z Syndykatem.


Kalendarz, język urzędowy, klimat – mamy 12 miesięcy o takich nazwach, jak u nas. Językiem obowiązującym jest język „Gan’a’anee”, czyli wspólny, odpowiednik angielskiego,. Ale piszemy oczywiście po polsku. Tydzień ma 7 dni, doba 24 godziny a rok tak jak i u nas, żeby było łatwiej, na to tam i tak nikt uwagi nie zwraca. 4 pory roku obowiązują. Temperatura zimą do – 10, latem do + 25 (Duukan)

Czas/data – doba ma 24 godziny, godzina 60 minut, minuta 60 sekund. Lata zaczęto liczyć od historycznego wydarzenia – zgromadzenia władców większości zamieszkałych planet, by co debatowali o wspólnej przyszłości wiążącej ich światy. Wydarzenie nazwano Kongresem. Obecnie jest rok 711/3, czyli 3000 i 711, razem 3711, jednak powszechnie się stosuje skróconą wersje – 711.

Media: mamy radio, I-net (internet), telewizję, gazety oraz plotki, czyli bardzo podobnie jak w  rzeczywistości. W grze możemy używać telewizorów, magnetofonów, CD, komórek, oraz wszelkiego rodzaju urządzeń holo (hologramowych,. Kiedy rozmówce/spikera/program widzimy w postaci trójwymiarowego przekazu)

Marki: Oddam do u żytku dział „marki” gdzie sami będziecie mogli wymyślać marki i modele urządzeń. P{o zatwierdzeniu wszystko będzie kanoniczne

Inne planety, rasy, kultury: sytuacja jak wyżej, jeśli opiszecie coś, nie ma siły, by udowodnić, ze tak nie było. No chyba ze to kompletna bzdura, wtedy wiadomo. Ale jeśli wymyślam sobie w sesji że byłem na planecie o malowniczej nazwie „Siorb”, a  jej mieszkańcy co rok ucinają komuś nogę, pieką na ognisku i karmią tym emerytów – ok! Tak mogło być. Galaktyka jest duża. Sam jej nie wypełnię.

Rasy grywalne: w odpowiednim dziale znajdziemy opisane rasy, które bez żadnych formalności mogą stać się naszymi postaciami. W karcie opisujemy wtedy daną postać po uprzednim zapoznaniem się z tekstem na temat danej rasy. Nie muszę chyba przypominać o trzymaniu się owego opisu. Jeśli natomiast chcemy zagrać inną rasa (co jest możliwe) musimy napisać podanie, które jest niczym innym jak opisem swojej rasy na wzór tych już istniejących. Jeśli rasa zostaje zaakceptowana, gracz może tworzyć kartę dla danej rasy. Staje się tez automatycznie jej „ojcem”. Jeśli pojawi się inny gracz i wyrazi chęć zagrania rasa opisaną w podaniu, musi zgłosić się do jego autora, który może się zgodzić, lub nie. Może także sprawdzić znajomość i umiejętności gry kandydata. W kwestii tej rasy jest jak MG.
Rasy można wymyślać samemu, oraz zapożyczać z innych gier, książek, filmów. Z resztą sami zauważyliście/zauważycie, ze i w standardzie gry są rasy zapożyczone.
Źle będą widziane wampiry, wilkołaki i inne ożywieńce oraz zmiennokształtni.
Trudno fabularnie wytłumaczyć grę cyborgiem, bowiem w  naszym świecie ciało źle się łączy z mechaniką.

Imiona i nazwy – źle widziane są imiona polskie: Rysiek, Kaśka, i tego typu, jednak jak wiemy jest dużo imion występujących w różnych kulturach. Jako że imieniem jest po porostu zlepek liter, niektóre mogą powtórzyć się z tymi istniejącymi. Do Anny, Cristiny, Katriny, Brunona i takich o raczej się nie przyczepi nikt. Przy akceptacji karty wyjaśni się ewentualne wątpliwości..

Klasy/zawody – jeśli wyobrazimy sobie planetę, gdzie są miasta, wsie, urzędy, służby porządkowe, sklepy, hale sportowe, a  nawet akademie magii – uświadomimy sobie, ze jest co na tej planecie robić, tak wiec zawodem może być każdy, który można wykonać. Jak ktoś chce być bibliotekarką, to może być.
Nie ma u nas Jedi i sithów, no, chyba ze jakiś przeniknie z innego wymiaru, ale jego „atrybuty” to nie zadziałają.

Moc/Magia – w naszej grze możliwa jest gra czarodziejem/magiem, bowiem „wrażliwość na magię” jest możliwa. Magia to siła którą nie każdy potrafi kontrolować. Wrażliwość na magię jest warunkowana genetycznie. Wiadomo jaki gen za to odpowiada. Ja tego nie wiem, ale ogólnie – wiadomo w Dominium. Magowie są źle widziani przez Cienia i cały ustrój, który dąży do ich eksterminacji, ale póki co „dziwaki” mają prawo zgodnie z prawem żyć na terytorium Dominum, tworzą jednak izolujące się od „zwykłego” świata społeczności. Żeby być czarodziejem nie wystarczy mieć wrażliwość na magię. Trzeba także skończyć akademię i być dobrym graczem, bez skłonności do PG.
Czarodziej ma umiejętności łamania niektórych praw fizyki. Nie opisuje tego szeroko, nie jestem specjalista, liczę ze z zbiegiem gry znajdzie się ktoś kto się czarodziejami zaopiekuje.

Broń: dzielimy na białą i palną

Białą to wszelkiego rodzaju ostrza – miecze, sztylety, noże, a  także topory, tasaki, sierpy, kosy i te pe. Mogą być także wibroostrza i ostrza laserowe - to  udoskonalona broń biała, ma większą siłę cięcia i wymaga zasilania. trudniej tez stać sie jej posiadaczem.
Broń palną dzielimy na: klasyczną, energetyczną

Broń energetyczna to wszelkiego rodzaju blastery, karabinki laserowe i inne, które strzelają wiązką energii i trafiając nie powodują krwawienia. Ta broń jest łatwo dostępna, i właściwie każdy z obywateli Duukanu posiada jakiś blasterek do obrony własnej. Broń jest nowoczesna, jednak stosunkowo słaba. Nawet karabinek szybkostrzelny może nie zabić ofiary. Ładunek często się rozładowuje, zostaje uziemiany, chybia. Powoduje głownie oparzenia/wypalenia. Stosunkowo długo leci pocisk do celu

Klasyczna – stara, dobra technologia. Pociskowe pistolety, karabiny, strzelby ładowane tradycyjnymi nabojami. Są głośniejsze i cięższe od broni energetycznej, jednak bez porównania bardziej śmiercionośne. Ich ceny są niebotyczne i bardzo trudno je zdobyć. W Dominium zakazano ich produkcji. Broń klasyczna strzela szybciej niż energetyczna. Wyrządza tez większe szkody. Rany nią zadane krwawią. [by taka zdobyć trza się nieźle fabularnie starać]

Broń masowej zagłady – wiadomo. Niedostępna graczom.

Rany/utrata kończyny/śmierć – naturalne konsekwencje zabawy bronią. Dominium ze stolicą na Duukan jest bez wątpienia pionierem nauk medycznych, ale nie są cudotwórcami. Lekkie postrzały w miejsca bez ważniejszych organów na pewno się zagoją. Cięższe – czasem tez, w zależności od rodzaju obrazem, stylu gry gracza, jego opisów i losu – MG rzuca kością. Znalezienie się na linii ognia, czy wmieszanie siew  pojedynek bronią białą może skończyć się utratą kończyny. Niestety, Dominium to nie star wars, i nie ma tu sytuacji, kiedy postać wychodzi ze szpitala po 1 dniu i ma już idealnie działającą protezę kończyny, której używa jak organicznej ręki. Protezowanie owszem, jest możliwe, ale to wymaga zachodu, czasu, dobrej gry. Wynika to z tego, ze w naszym świecie ciało nie za chętnie łączy się z  elementami mechanicznymi. Nie każda tez istota ma odpowiednio przygotowany układ immunologiczny. W końcu – nie każda rasa jest dobrze poznana i zbadana. Z tym trzeba się liczyć jeśli wybieramy rasę spoza świata i będziemy jej jedynym przedstawicielem. Poza tym proteza jest bardzo droga.
Śmierć – nic dodać, nic ująć. MG opisuje ze postać zginęła – to koniec postaci. Nie ma u nas powstawania z  martwych, przeszczepu mózgu i klonowania (to znaczy to wszystko jest, ale nie do użytku przez graczy).
Za to na pewno nie ma niezwyciężonych herosów. To gra s-f ale mimo to stawiamy na realizm:)

Typ pracy MG, rodzaj rozgrywki – gra jest bardziej RPG niż pbf. Nie chodzi tu o rozwój postaci w systemie cyferkowym. To przede wszystkim Role Play, zabawa własną wyobraźnią. Zachęcam do tworzenia ciekawych postaci, z rozbudowaną psychiką. Misje owszem, zdarzają się, ale priorytetem jest tu przede wszystkim sama gra, dlatego nasze posty powinny zawierać szersze opisy. Nie dopuszczalne jest by ktoś grał w ten sposób: *przychodzi do baru i mówi* dzień dobry *po czym zamawia piwo*. Rozsądną granicą jest 3-4 linijki. Oczywiście im więcej szczegółów zawiera post, tym lżej się nam gra, rozrywka jest na wyższym poziomie a sesja ma większą wartość. MG szerzej się uśmiecha. :)
O typie narracji który stosuje przeczytacie tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Storytelling

PG a gra w Światach Alternatywnych – to gra s-f, ale stawiamy na realizm. z  resztą – co to za przyjemność gra bohaterem, który wszystko umie, wszystkich pokona, przy tym jest superprzystojny i inteligentny. Nie ma! Przed PG pilnuje MG, a w świecie gry – służby porządkowe w rodzaju milicji. Hojraki będą ukarani. Więc bez nerw, nieważne kiedy zaczynasz grę, nie musisz być na końcu bo „ktoś już ma lepsze staty”. Nie, wszystko zależy od Twojej gry. Wbrew pozorom MG nie faworyzuje przyjaciół czy starszych graczy.

Fauna i flora – sytuacja podobna jak z planetami. Z czasem zrobi się spis podstawowych zwierząt. Istnieją psy, koty, szczury, oraz zwierzęta do nich podobne i ich mutanty.

Historia – opisana tu: http://www.dominiumcienia.pun.pl/viewtopic.php?id=1

Na razie tyle, ale nie zamykam tematu, w  razie pytań – proszę tutaj.

Offline

 
A tam... w klejnocie berła Cienia – władcy absolutnego, tyrana ubranego w atłasy, czekała na nich niespodzianka...

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl